Заданне 2.2 Правесці вывучэнне расходавання цяпла ва ўстанове адукацыі

Этапы работы:
1. Стварылі групы вучняў па вывучэнню расходавання цяпла.
2. Абмеркавалі заданне і распрацавалі план работы.
3. Правялі вывучэнне расходавання цяпла, устанавілі месцы асноўных цепластрат.
4. Прааналізавалі атрыманыя дадзеныя і склалі справаздачу аб расходаванні цяпла.

Тэрмін выканання —  люты 2024 года

12 лютага 2024 года група вучняў 6, 7, 9 класаў пад кіраўніцтвам з настаўнікам Жэдзік Г.М. правялі маніторынг выкарыстання цеплавой энергіі ў школе.

Спіс удзельнікаў

  1. Ганчарук Ангеліна
  2. Краўчук Пётр
  3. Папова Юлія
  4. Пасько Міхаіл
  5. Пекун Кірыл
  6. Ціханчук Паліна
  7. Шпарла Іван
  8. Шчалкунова Ганна
  9. Андрухін Ягор
  10. Варажбіцкі Інакенцій
  11. Гац Кацярына
  12. Крысевіч Юлія
  13. Пераедзенка Аляксандр
  14. Сіліна Сняжана
  15. Бульц Наталля
  16. Валюкевіч Вадзім
  17. Кот Яўгеній
  18. Краўчук Юлія
  19. Ляшчынскі Аляксей
  20. Шаламіцкая Паліна

Крок 1. Абмеркавалі неабходнасць правядзення акцыі і склалі план работы:

— выяўленне месцаў страты цяпла ў памяшканнях школы;

-аналіз атрыманай інфармацыі;

-распрацоўка рэкамендацый па цеплазберажэнні.

Крок 2.  Даследавалі школьны будынак, выявілі, ці ўсе вокны і дзверы шчыльна закрываюцца, ці няма скразнякоў. Вызначылі месцы, дзе адбываецца страта цяпла і патрабуецца ўцяпленне. З гэтай мэтай запалілі свечку і правялі ёю ўздоўж рам закрытых вокнаў і дзвярэй уверх-уніз і ўправа-улева. Вызначылі ўчасткі, дзе полымя свечкі хістаецца і накіроўваецца ўнутр будынка ці ў бок вуліцы. Гэта значыць, што ў гэтых месцах ёсць шчыліны, праз якія паветра пранікае ў памяшканне ці выходзіць з яго. Адзначылі на схеме цёплыя класы і кабінеты, дзе патрэбна правесці ўшчыльненне вокнаў і дзвярэй.

У ходзе правядзення акцыі былі адзначаны кабінеты, дзе заўважана страта цяпла. У кабінетах №3, №4, №18 і ў камбінаванай майстэрні выяўлены вельмі халодныя  падаконнікі і сцяна пад акном, што сведчыць аб неякасным уцяпленні. Вокны ў кабінеце № 14 былі закрыты нешчыльна, што садзейнічала стратам цяпла. Вызначаны страты цяпла праз дзверы запаснога выхаду ў бібліятэцы.  Дзверы не шчыльна прымыкаюць, што стварыла страты цяпла.

Крок 3. Правядзенне класных гадзін з рэкамендацыямі па зберажэнні цяпла ў школе і дома, улічваючы праведзеныя даследаванні:

— праветрыванне класнага пакоя ажыццяўляць на перапынках ударным метадам: шырока адкрыць вокны на некалькі хвілін (дастаткова 5 хвілін). За гэты час у памяшканне паступіць дастаткова свежага паветра, а сцены не паспеюць ахалонуць. Адкрытыя вокны працяглы час прыносяць большыя страты цяпла. Пры гэтым неабходна сачыць за шчыльнасцю закрыцця вакон;

— закрытыя на ноч ралеты памяншаюць страты цяпла праз вокны;

— уцяпленне акон у кабінетах №3, №4, №18 і камбінаванай майстэрні з выкарыстаннем як традыцыйных матэрыялаў, так і спецыяльных герметыкаў;

— ліквідаваць страты цяпла праз дзверы можна ажыццявіць шляхам рэгуліравання прымыкання дзвярэй.

Улік цеплавой энергіі за 2023 год

Дата Паказанні на пачатак месяца Паказанні на канец месяца Расход за месяц
30.01.2023 62,83 88,10 25,27
28.02.2023 88,10 112,18 24,05
30.03.2023 112,18 134,21 22,03

           За 1 квартал – 71,35 Гкал

13.04.2023 134,21 141,34 7,13

      За 2 квартал – 7,13 Гкал

За 3 квартал – 0 Гкал

28.10.2023 141,34 153,80 12,46
30.11.2023 153,80 173,97 20,17
30.12.2022 173,97 191,71 17,74

             За 4 квартал – 50,47 Гкал.

                                                                 За 2023 год – 128,85 Гкал

За 2023 год зрасходавана 128,85 Гкал цеплавой энергіі, што на 28,85 менш, чым у 2022 годзе і на 50,13 Гкал менш, чым у 2021 годзе. Больш за ўсё цеплавой энергіі было зрасходавана ў студзені – 25,27 Гкал,  у лютым – 24,05 Гкал і ў лістападзе – 20,17 Гкал.  У гэты перыяд былі найбольш нізкія тэмпературы. Эканомія цеплаэнергіі паказала, што вучні і работнікі школы больш адказна адносіліся да зберажэння цяпла, прытрымліваліся плана мерапрыемстваў па цепла- і энергазберажэнні на 2023 год.

Заданне 2.3 Правесці аналіз сітуацыі і скласці план дзеяняў па зберажэнні цяпла і электраэнергіі на год

Спіс удзельнікаў

  1. Бульц Наталля
  2. Валюкевіч Вадзім
  3. Кот Яўгеній
  4. Краўчук Юлія
  5. Ляшчынскі Аляксей
  6. Шаламіцкая Паліна
  7. Батура Ксенія
  8. Казлоўскі Уладзіслаў
  9. Краўчук Вікторыя
  10. Міранюк Анастасія

Прааналізаваўшы сітуацыю па эфектыўнасці выкарыстання энергіі ў школе, прынялі рашэнне аб неабходнасці прытрымлівацца ў 2024 годзе наступнага плана дзеянняў па сберажэнні электраэнергіі іцяпла ва ўстанове адукацыі.

План мерапрыемстваў па энерга- і цеплазберажэнні на 2024 год

  1. Работа экалагічнага патруля па экалагічнаму маніторынгу па напрамках: эканомія цяпла, эканомія электраэнергіі ў памяшканнях класа.
  2. Агульнашкольная акцыя «Энергазберажэнне – наш абавязак».
  3. Выпуск лістовак:«Энергаэфектыўныя прыборы ў нашым жыцці».
  4. Гадзіна асветы “ Будзем эканоміць і берагчы!”
  5. Выпуск газеты “Эканомім самі – эканомце з намі”.
  6. Класныя гадзіны на тэму “Давайце абмяркуем! Капейка зберажэ рубель”.
  7. Інфармацыйная гадзіна «Дамашняя эканомія».

2.5.  Арганізаваць вывучэнне вучнямі спажывання электраэнергіі і цяпла дома. 

Распрацаваць сямейныя памяткі  па рацыянальным выкарыстанні энергіі дома

Спіс удзельнікаў

  1. Ганчарук Ангеліна
  2. Краўчук Пётр
  3. Папова Юлія
  4. Пасько Міхаіл
  5. Пекун Кірыл
  6. Ціханчук Паліна
  7. Шпарла Іван
  8. Шчалкунова Ганна
  9. Бульц Наталля
  10. Валюкевіч Вадзім
  11. Кот Яўгеній
  12. Краўчук Юлія
  13. Ляшчынскі Аляксей
  14. Шаламіцкая Паліна
  15. Этапы работы:
    1. На працягу 10 дзён вучні здымалі паказанні лічыльнікаў выкарыстання энергіі дома;
    2. Вывучылі пашпартныя дадзеныя прыбораў, якія выкарыстоўваюцца дома;
    3. Адсачылі прыкладны час работы кожнага электрапрыбора і час карыстання асвятленнем;
    4. Вылічылі расход электраэнергіі на працягу сутак і 10 дзён;
    5. Склалі “энергетычныя” пашпарты сваіх дамоў;
    6. Правялі аналіз энергаспажывання бытавых прыбораў;
    7. Па выніках даследванняў вучняў стварылі памяткі па эканамічным выкарыстанні электраэнергіі і цяпла ў сваім доме;
    8. Азнаёмілі членаў сямей з распрацаванымі памяткамі;
    9. На працягу 10 дзён рабяты прадоўжылі даследаванні, выконваючы рэкамендацыі памятак;
    10. У ходзе назіранняў было заўважана нязначнае памяншэнне спажывання электраэнергіі;
    11. На класных гадзінах пазнаёмілі вучняў іншых класаў з вынікамі праведзеных даследаванняў.Вывад.У выніку даследаванняў былі зроблены вывады, што асноўнымі прычынамі нерацыянальнага выкарыстання электраэнергіі і цяпла ў хатніх умовах з’яўляюцца:
      • пакінутыя ў рэжыме чакання электрапрыборы;
      • выкарыстанне агульнага асвятлення пакоя без неабходнасці;
      • выкарыстанне лямп накальвання замест энергазберагаючых;
      • няпоўная загрузка пральнай машыны;
      • кіпячэнне поўнага чайніка вады замест неабходнай колькасці;
      • батарэі ацяплення пад вокнамі закрыты шторамі;
      • перагрэў пакояў пры ацяпленні.
      • Памятка по энергосбережению в школе
        Совет №1
        Следите, чтобы свет не горел понапрасну в кабинетах  на переменах, когда на улице достаточно светло. Иногда не требуется включать все осветительные приборы в помещении, достаточно включить только их часть.
        Совет №2
        Не забывайте максимально использовать естественное освещение, раздвигая жалюзи.
        Совет №3
        Свет  не должен гореть понапрасну в коридорах, туалетах, столовой и других помещениях.
        Совет №4
        Закрывайте краны, если вода течет понапрасну. При этом мы экономим не только воду, но и электроэнергию.
        Совет №5
        Вовремя выключайте компьютеры, принтеры и другую технику. Оставаясь в режиме ожидания, техника потребляет достаточное количество энергии.
        Совет №6
        Сохраняйте тепло в помещении. 70% материальных средств школы тратится именно на тепло. Зимой утепляйте окна и входные двери.
        Совет №7.
        Правильно проветривайте помещение. Лучше один раз широко открыть окно, чем весь день держать его приоткрытым.
        Совет №8.
        После окончания занятий отопление целесообразно  сделать минимальным до утра.
        Совет №9
        Окна в школьных помещениях необходимо мыть регулярно. Грязное стекло задерживает прохождение солнечного света на 30%.Кроме того, чистый воздух – это наше здоровье.
        Совет №10
        Зеленые насаждения не должны затенять помещения  первого этажа здания.
        ПРОСТЫЕ ПРАВИЛА ПО ЭНЕРГОСБЕРЕЖЕНИЮ
        1. Уходя, гасите свет.
        2. Максимально используйте естественное освещение.
        3. Регулярно проверяйте чистоту ламп, плафонов, окон.
        4. Попробуйте использовать вместо обычных ламп накаливания энергосберегающие (экономия будет составлять до 75%).
        5. Отключайте все электроприборы, когда они не используются, полностью — вынимайте вилку из розетки (для удобства можно использовать розетки с кнопкой полного отключения электропитания).
        6. Регулярно удаляйте накипь внутри чайника, она увеличивает затраты энергии на кипячение воды.
        7. Диаметр днища кастрюль должен быть равным диаметру конфорок.
        8. Холодильник должен быть установлен в прохладном месте, подальше от электроплиты и батарей, его задняя стенка должна быть чистой и не должна примыкать вплотную к стене.
        9. Не заслоняйте батареи шторами и мебелью, тогда теплый воздух будет поступать свободно. В холодное время года при слишком мощном отоплении не открывайте окна в помещении, лучше отрегулируйте температуру обогрева.
        Полезные советы по энергосбережению
        Телевизор, компьютер. Приборы, оснащенные светящимися индикаторами, которые мерцают «в режиме ожидания», выключай из сети на ночь, а также уходя из дома. Это дает экономию электроэнергии до 20%. Если ты работаешь за компьютером, не стоит выключать его каждый раз, когда делаешь перерыв.
        Стиральная машина. Чаще использовать экономичный режим. Если стирать при температуре не 40, а 30 0С, можно сэкономить до 40 % электроэнергии. Пользуйтесь режимом быстрой стирки, если это возможно. Машину надо загружать полностью. Учет рекомендаций дает экономию 20-25 кВтч энергии в месяц.
        Холодильник – энергоемкий прибор. Он потребляет 500-1400 кВтч в год. Не ставить в холодильник горячие блюда, не открывать дверцу надолго. Холодильник, придвинутый плотно к стене, потребляет больше электричества. Необходимо обеспечить свободную циркуляцию воздуха внутри холодильника. Систематическое размораживание холодильника дает 5% снижения потребления электроэнергии.
        Утюги лучше покупать с терморегулятором: он автоматически отключит прибор при достижении нужной температуры. Сортируйте вещи в зависимости от материала. Начинайте гладить с низких температур. Для небольших вещей используйте остаточное тепло (при выключенном утюге).
        Пылесос.  Заполненный более чем на две трети мешок для сбора пыли в пылесосе дает увеличение расхода электроэнергии на 40%.

     

Добавить комментарий